Frumusetea de Ia A Ia Z

Frumusetea de Ia A Ia Z

Ce contin produsele pe care le folosesti? De unde provine aceasta ultima substanta la moda? Cum so to descurci cu toti acesti termeni tehnici?

Am elaborat pentru voi acest lexic care va fi constant actualizat. Urmariti-l indeaproape.

Absoluta

Materie prima foarte parfumata, pura si cu aspect vascos.

Acizi de fructe (AHA)

Compus natural pe care-I gasim in fructe. Face parte din componenta multor cosmetice.

Albinism

Absenta productiei de melanina, responsabila pentru pigmentatia pielii.

Alga

Planta acvatica, cu clorofila; se gaseste in apele dulci si sarate.

Algoterapie

Tratament pe baza de alge, atat pentru corp, cat si pentru fata. Algele pot fi sub forma de pudra, deshidratate, fierte, sub forma de gelule sau in lichid.

Alergen

Substanta care antreneaza o reactie alergica.

Alopecie

Cadere totala sau partiala a parului datorata unor factori diversi.

Antiseptic

Care lupta impotriva cauzelor bolilor, in caz de infectie.

Ardei

Planta comestibila, originara din regiunile calde; poseda virtuti anti-matreata.

Argila

Pamant format mai ales din silicat de aluminiu; principalele argile folosite in cosmetica sunt: caolinul si bentonita.

Aromoterapia

Terapie care foloseste esentele plantelor (uleiuri esentiale sau esente aromatice).

Astringent

Care contracta vasele sangvine si strange tesuturile.

Balneoterapie

Tratamente corporale care se efectueaza prin bai; pot fi folosite apa marii, apa termala sau apa de la robinet.

Batatura

Ingrosare a statului pielii care se gaseste cel mai des deasupra falangelor degetelor. Se gasesc de asemenea pe spatele degetelor sau intre degete(ochiul de potarniche).

Bentonita

Argila care are o putere absorbanta; e utilizata in fabricarea mastilor pentru tratamentul pielii grase.

Bioxid de Titan

Numit de asemenea si dioxid de Titan, aceasta substanta e folosita ca ecran solar, fiind deosebit de eficace contra razelor UVB, responsabile de insolatie, si contra razelor UV

Bob de millium

Mici excrescente albe care contin sebuum subcutanat; se gasesc mai ales sub ochi.

Calendula

Numita calendula pentru ca infloreste la Calende (in prima zi a fiecarei luni); este o planta bogata in provitamina A(carotina); ea face pielea uscata mai neteda si alina arsurile.

Caolin

Argila extrasa din zacaminte si tratata, pentru a obtine particule foarte fine ; o gasim in pudrele pentru fata si in mastile absorbante.

Celulita

Desfasurare de depozite grase neregulate la nivelul copselor, feselor si soldurilor, comparata cu „pielea de portocala” pentru aspectul sau exterior, este adesea ereditara.

Ceram ide

Ingrediente cosmetice provenite din metabolismul celulelor epidermice; se gasesc la nivelul stratului cornos al pielii; amelioreaza hidratarea pielii.

Cimbrisor

Planta aromatica folosita pentru condimentare sau asezonare; regularizeaza secretiile sebacee, confera luminozitate tenului si favorizeaza cicatrizarea.

9 sfaturi impotriva picioarelor umflate

9 sfaturi impotriva picioarelor umflate

Acestea sunt reguli de igiena venoasa care trebuie adoptate in viata zilnica… Nu trebuie decat sa clicati pe unul din tremenii din fereastra pentru a citi sfatul corespunzator!

In timpul dusului:Dusul va fi facut cu apa calduta si va fi incheiat cu un jet de apa rece intr-un gest ascendent de la glezna spre coapse.

Putina gimnastica:Culcata pe spate ridicati picioarele pe un perete si rotiti gleznele.

Masajul:Masati pulpele, apasand cu miscari ascendente, de la laba piciorului spre genunchi. Puteti folosi o crema relaxanta pentru picioare, care va va da, in plus, o senzatie de prospetime.

Atentie la greutate! – Controlul ponderal este primordial. Combaterea greutatii excedentare este preventiva si curativa!

Imbracamintea:Evitati hainefe prea stranse care actioneaza ca un garou: optati pentru ciorapi si sosete, lungi sau scurte, care nu comprima piciorul si nu intrerup circulatia.

Sportul:Practicati cu regularitate un sport. De 3 ori pe saptamana: pedalati, mergeti pe jos sau inotati 45 min. Inainte, cu curaj!

Incaltamintea:Purtati incaltaminte adaptata conformatiei voastre plantare, cu tocuri de 3 – 4 cm…

In timpul somnului:Nu ezitati sa dormiti cu picioarele ridicate (suporturi de 5 la 10 cm) sau sa dormiti cu o perna sub picioare.

Obisnuinte alimentare:Beti multe lichide, consumati cu moderatie sarea (aceasta favorizeaza retentia de apa) si toate alimentele prea sarate (mezeluri, conserve, mancaruri gatite…).

Secretul relaxarii, regasiti surasul si relaxarea

Secretul relaxarii, regasiti surasul si relaxarea

Dormiti. Somnul este cel mai important daca vreti sa va simti bine. Ca sa va obisnuiti, culcati-va la ore fixe si dormiti un numar de ore necesar organismului dvs

Pentru ca sa dormiti bine si sa nu mai simtiti oboseala, nimic nu este mai indicat decat o baie buna; atentie insa sa nu aiba mai mult de 37°C, caci nu este bine pentru piele. Adaugati cateva picaturi de ulei de esenta de plante calmante, ele va vor relaxa mult mai mult.

Cand sunteti incordata, aceasta tensiune ajunge in umeri, si aveti tentinta sa va ridicati inconstient. Pentru a-i cobori, ca sa va reveniti, trageti gatul si va veti simti mult mai bine.

Daca picioarele va sunt grele, indispozitia se vede pe fata dumneavoastra. Ungeti-va imediat picioarele cu un lapte special, il puteti aplica chiar si la birou, pe sub ciorapul fin.

Pastrati ca rezerva cateva zile de vacanta pentru perioade de oboseala intensa si stres.

De stiut

Inainte sa intrati in baie, la 37°C maximum, inspirati profund. Emanatiile parfumate care se ridica odata cu vaporii de apa sunt deja o relaxare prin aromoterapie.

Sfaturi in plus

Pentru relaxare, faceti un masaj picioarelor cu lapte, o crema sau un ulei de corp. Luati un picior in maini, cu degetele marii deasupra labei, si masati extremitatile acesteia: degetele si calcaiul.

Sfaturi pentru o bronzare corecta la soare

Sfaturi pentru o bronzare corecta la soare

Nu va necajiti, soarele are si parti bune:

  • stimuleaza sinteza vitaminei D prin piele, vitamina indispensabila asimilarii calciului;
  • contribuie la formarea unui sistem osos sanatos la copil;
  • ajuta la tratarea unor boli de piele precum psoriazisul sau eczema atopica;
  • combate osteoporoza;
  • excelent antidepresiv natural, ajutandu-va sa aveti un moral sanatos.

Soare, soare… dar atentie la alergii!

Prudenta la expunerile solare

Doua forme de alergie solara sunt cele mai raspandite: eritemul solar benign si eritemul polimorf. De asemenea, si alte reactii mai pot aparea in urma expunerilor la soare. Intrebari-raspunsuri asupra manifestarilor si prevenirii acestor patologii.

Manifestarile eritemului solar benign (lucita estivala benigna)

Eritemul solar (lucita estivala benigna) se manifesta, in general, in primele zile ale expunerii, putand dura intre 5 si 15 zile. Corpul, dar mai ales, pieptul, bratele, partea exterioara a mainilor, in cazuri extrem de rare fata, se acopera de papile minuscule, niste vezicule rosii, care produc o senzatie de mancarime. Inca nu se cunoaste cauza acestei reactii la soare. O femeie din 5 dezvolta aceasta alergie.

Cum putem preveni si ingriji aceasta alergie?

Daca lucita se declanseaza pentru prima data, singura solutie este sa asteptati sa va bronzati. Ea se va estompa treptat si se va vindeca in mod spontan, insa daca s-a produs, v-a stricat primele zile de vacanta. Problema este insa ca nu scapati niciodata de aceasta alergie, ea revenind o data cu expunerile la soare. Cauza? Radiatiile UVA.

Din fericire, exista tratamente preventive in vederea pregatirii pielii la expunerile solare, eficace in proportie de aproximativ 70%. In afara faptului ca trebuie sa va expuneti la soare in mod progresiv, aplicandu-va o crema cu un coeficient foarte puternic UVA, medicul va mai poate prescrie un tratament cu 3 saptamani inainte de plecarea la mare, cu niste medicamente fotoprotectoare (carotenoide sau acid para­amino-benzoic). In cazul unui esec, trebuie sa recurgeti la o fototerapie medicala. Aceasta este, de fapt, o expunere la soare intr-o cabina, in sectia de dermatologie a unui spital.

Eritemul polimorf (lucita polimorfa)

Cum si cand apare lucita polimorfa?

Aceasta este mult mai rara si atinge atat femeile cat si barbatii. Ea provoaca mari neplaceri deoarece se declanseaza de la primele raze de soare captate, adica de indata ce iesi pe strada. Boala nu dispare decat o data cu venirea toamnei. Se caracterizeaza prin niste papile si plagi care acopera toate zonele descoperite si, deci, si fata.

Exista vreun tratament eficace?

Este vorba despre o alergie recurenta, necesitand un tratament medical, pe o durata de 6 luni, asociat cu o protectie solara extrema. Acest tratament permite controlul lucitei polimorfe. Diagnosticul poate fi confirmat in urma unor teste de explorare fotobiologica (teste la diferite UV) in sectia de dermatologie a unui spital.

Care este functia somnului la nou-nascut?

Care este functia somnului la nou-nascut?

De la nastere pana la doua luni, bebelusul doarme in jur de 16 ore pe zi, cu perioade scurte de veghe activa. Deci, el va trece prin faze de somn agitat,
care ii asigura maturizarea creierului si de somn calm, indispensabil pentru crestere si pentru buna dezvoltare corporala.

Somnul agitat…

In aceasta faza, nou-nascutul adoarme, apoi doarme profund, dar continua sa faca miscari. Poate sa aiba mimica faciala, sa zambeasca, sa clipeasca din pleoape si sa-si agite mainile. Ca si la fat, acest somn ocupa un loc foarte important, deoarece reprezinta aproape jumatate din timpul total de somn. Avand o durato de la 15 la 25 de minute, somnul agitat pare sa serveasca la instalorea si dezvoltarea circuitelor neuronice si, deci, la dezvoltarea creierului. Ulterior, el evolueaza si nu mai reprezinta decat 30% din totalul duratei de somn. Putin cate putin, el va deveni somnul paradoxal al adultului, care corespunde somnului cu vise.

si somnul calm

in leagenul sau, nou-nascutul doorme, pare mai calm, respiratia are un ritm regulat. Aceasta perioda permite recuperarea oboselii fizice. Acesta este momentul cand sunt secretati numerosi hormoni, intre care si cei de crestere, care favorizeaza refacerea tesuturilor si a celulelor. Incepand de la 2-3 luni, in aceasta faza de somn, care continua sa evolueze, vor putea fi identificate perioadele de somn lent superficial si de somn lent profund. Aceasta este acea parte a somnului care, ulterior, va deveni somnul lent profund al adultului, cu aceeasi functie ca si la copil, respectiv de recuperare si de regenerare.

Cum sa-i ii ajutam sa-si faca somnul de noapte?

Toti parintii din lume stiu ca primele luni cu un bebelus sunt sinonime cu nopti agitate, punctate de numeroase treziri. bar, nu trebuie neaparat sa te scoli in toiul noptii. A obisnui bebelusul sa-si faca somnul de noapte depinde, in mare masura, de capacitatea voastra de o gasi echilibrul optim intre blandete si fermitate.

Intre 3 si 6 luni, un bebelus este, din punct de vedere psihologic, pregatit sa isi faca somnul de noapte, in continuare, totul depinde de atitudinea voastra si de capacitatea de a stapani incidentele aparute pe parcurs.

In burta mamei, fatul traieste si doarme dupa bunul lui plac, fara a face diferenta intre zi si noapte, care ne puncteaza viata de adulti. Este, deci, total inutil sa-i pretindem sa faca diferenta intre noapte si zi chiar de la nastere. Intre 3 si 6 luni, ceasul sau biologic atinge maturitatea necesara pentru a-si organiza fazele de somn si pentru a-i permite sa doorma, daca nu nopti intregi, cel putin 6 ore in sir.